Polo MK6 (Typ AW 2017-2021)
Speed Engineering
Bremsenkühlung für Polo WRC Set
Mit diesem Kit haben wir einen Weg gefunden, die Bremse des Polo WRC maximal effizient zu kühlen und nutzen dabei eine verschleißfreie Montage des Schlauches.
Einlass:
Um eine Bremse effektiv zu kühlen ist es nötig möglichst viel Luft an diese zu bekommen. Das nutzen wir auch bei dem Polo WRC, indem wir den Luftstrom unter dem Fahrzeug durch geschickt platzierte Einlässe nutzen. Unsere Einlässe werden in den Unterboden integriert und stellen trotz optimaler Anströmfläche nicht den untersten Punkt des Fahrzeuges dar.
Auslass:
Auch hier muss die Bremsscheibe so zentral wie möglich mit Luft angeströmt werden. Die Bremsscheibe des Polo WRC bietet keinen großen Topf. Somit hätte eine klassische Lösung über ein Ankerblech die Folge, dass die Innenfläche der Reibscheibe einseitig gekühlt wird. Um jedoch den Turbineneffekt der Bremsscheibe zu nutzen, haben wir eine Bremsenkühlung entwickelt, welche auf dem Querlenker montiert wird und unabhängig der Radstellung das Zentrum der Scheibe anströmt. Die Befestigung erfolgt einfach über vorhandene Arretierungsstifte und ohne bleibende Veränderungen am Fahrzeug.
Der Unterboden muss für den Einsatz der Einlässe modifiziert werden.
Im Lieferumfang:
1x Luftleitkanal Auslass links
1x Luftleitkanal Auslass rechts
2x Lufteinlasskanal
2x Schlauch (2 Meter)
4x Befestigungsschellen
4x M4 Schrauben + Muttern
Dieser Artikel ist passend für
VW Polo WRC
SJ EXCLUSIVE
Carbon Mittelkonsole Zweiteilig
Carbon Mittelkonsole Universal für viele Fahrzeuge.Bestehend aus 2 Teilen. Ausschnitte müssen selbstständig gemacht werden.Maße sind in den Bildern enthalten sowie Beispielbilder.Produkt wird für sie angefertigt. Keine Rückgabe oder Umtausch.
Speed Engineering
Sitzkonsole + Adapter passend für Golf/Polo/Seat/Audi
Eine Sitzbefestigung ist in erster Linie ein sicherheitsrelevantes Bauteil und genau als solches wurde es von uns ausgelegt.
Jedes unserer Bauteile wurde einer FEM Simulation unterzogen, um in erster Stelle die Sicherheit zu gewährleisten und folglich darauf das Gewicht zu optimieren.
Features
wir erreichen die tiefst mögliche und zugleich eine mittige Sitzposition vor dem Lenkrad
Ausbrüche, sowie die Form der Bauteile sind nicht willkürlich gewählt, sondern basieren auf den Ergebnissen von Berechnungen und Simulationen der Spannungsverläufe im belasteten Zustand
weniger Befestigungsmaterial, weniger Aufwand, reibungsloser Einbau, bei maximaler Ausreizung des gegebenen Bauraums
vorab Vermessung des Bauraums mit mittels eines 3D Laserscanners
Reduktion der Hebelarme zwischen den Befestigungspunkten, somit geringere Drehmomentbelastungen auf den Bauteilen
Erweiterbar mit Schrittgurtbefestigung
Einbau und Eintragung
Den Einbau kannst du auch direkt unter den optionalen Artikeln mit buchen.
Für die Terminabsprache zum Einbau und einer Eintragung über unsere Werkstatt, kannst du uns gern eine Mail schreiben.
Nach dem Kauf findest du in der Bestellbestätigung einen Download-Link mit den Materialzertifikaten.
Die Pauschale der TÜV Eintragung muss nicht zwei mal gebucht werden, falls du das Set für die Fahrerseite und Beifahrerseite bestellst. Die Kosten für die Eintragung fallen nur ein mal an.
Im Lieferumfang
1x Sitzkonsole (Fahrer oder Beifahrer)
1x L-Adapter links
1x L-Adapter rechts
1x Paket Befestigungsmaterial
Bedienungsanleitung auf der Produktseite
Eine passende Laufschiene kann optional dazu erworben werden (Art.: 13201).
Unsere Sets sind so ausgelegt, dass ebenfalls Recaro Laufschienen montiert werden können.
Dieser Artikel ist passend für:
VW Golf 6
VW Golf 7
VW Golf 8
VW Polo 6 AW
Seat Leon 5F
Audi TT 8J/8S
Audi A 3 8V/8Y
Verkline
Verkline Front Lightweight Tubular Subframe MQB
After long CAD development based on 3D scan of OEM subframe, tested with CAD FEA (Finite element method) and road going tests you can now buy brand subframe for front of your Audi/VW/SEAT/Skoda cars based on MQB platform. List of cars bellow.Using same T45 tubing as in WRC cars, our subframes provide increased stiffness and mass reduction. All factory parts bolt up to this unit, no other modifications are necessary.Benefits:– 6.5 kg (13 lbs), it is 3.5 kg (8.8 lbs) saving over OEM aluminium subframe or 6 kg over OEM steel. It is 50% savings from steel version !– second, higher set of control arms mounts to correct suspension kinematics to be used with our tubular wishbones– no need to use rear steel oem subframe support. Additional 0,5 kg savings.– one mounting subframe position, eliminates subframe shifting under the car. No need for subframe locking kit / deadset collar kit (weight savings).– increases chassis rigidity for improved handling performance. No need for additional lower bar/member brace (weight savings)– polyurethane dogbone mount, significantly reduces engine pitching back and forwards essential for performance driving, no need for additional dog bone insert or aftermarket mount.Features:– better access to car under body and enables wishbones change with out subframe removal– T45 (BS4T45 to BS4T100) tubing imported from UK and S355 metal sheets– all components TIG welded– delivered painted (powder coated) black or on special order ( 50 euro) any RAL color– can be used with OEM wishbones or our tubular wishbones– mounts to the OEM car body and no other modifications are needed to fit the subframe– includes two xenon lights mounts– can be used with OEM undertray– can be used with OEM or aftermarket dogbone support (arms) What is included:– front subframe painted with red polyurethane dogbone mount (black available as a option, it is stiffer and recommended only for race cars and motorsport use as there is more NVH present)– Printed install instructionsUsed in MQB platform cars (Type numbers in brackets):Audi A1 Mk2 (2018 )Audi A3/S3 Mk2 (8Y, 8V & 8VFL 2012 )Audi RS3 (8Y, 8V & 8FV 2013 )Audi TT/TTS (8S 2014-2021)Audi TTRS (8S 2016-2021)Audi Q2 (2017 )Audi Q3 / RSQ3 (F3 2018 )SEAT León Mk3 (5F) (2006-2013)SEAT Ibiza Mk5 (2017 )Skoda Octavia Mk3Skoda Superb B8VW Golf Mk7 Mk8 (2012 ) Gti / RVW Passat Mk8 (2015 )VW Polo Mk6 (2018 )Full list of cars available here https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_MQB_platform#ModelsSubframe is made for both LHD and RHD cars.T45 is a very unique seamless carbon based steel tube that has been used in many applications in different industries. It is stronger than Co-Mo 4130 tubing that also used in motorsport. It is widely used in the aerospace sector in equipment such as pilot’s seats and crew’s seats due to the materials ability to withstand high G forces without snapping or splitting. This material is a Carbon Manganese based and conforms to the full Aerospace Specification laid down by British Standards.PropertiesTensile: 700 – 900MPa,0.2% Yield 620MPa minimumHardness Test: 201min – 262 max HB or 210min – 275max HV.Replaces:– 5Q0199313N– 5Q0199315P– 5Q0199315R– 5Q0199369G– 3Q0199369ENotice: Sold for off road, track and racing applications only. Installation of this product will introduce some additional NVH (noise, vibration, and harshness) transfer into the cabin. We strongly advice to mount the subframe in professional lift shop or mechanic.Notice 2: If you are using standard OEM metal wishbones and your car is lowered significantly it might be necessary to shim off around 2 mm of the wishbones at on the length of 10 mm. It is not necessary to shim anything with OEM aluminium wishbones or when using Verkline Front Lower Control Arms.Notice 3: Subframe does not work with Whiteline and SuperPro Front Lower Control Arms. They are bigger in width then OEM arms and can’t be used with our subframe.